Dünya kanatlı eti üretiminde piliç etinden sonra ikinci sırada hindi eti üretimi
yer almaktadır ve pek çok ülkede hindi yetiştiriciliği önemli ekonomik değere sahip
bir sektör haline gelmiştir. (Yıldırım, 2004). Hindi eti, yirmi yıl öncesine kadar tüm
dünya ülkelerinde Şükran Günü ve yılbaşı gibi belli başlı tatillere yönelik üretimi
yapılan bir ürün özelliği taşımaktaydı. Ancak günümüzde özellikle ABD’de hindi eti
sektörü farklı ürün seçenekleri sunan, yıl boyu üretim yapan diğer hayvansal protein
kaynaklarıyla yarışan, entegre bir endüstri halini almıştır (Sipahi, 2010).
Hayvansal kökenli besin maddelerinin, beslenme açısından birçok üstün
özelliğe sahip olduğu bilinmekte ve dengeli bir beslenmeden söz edebilmek için
günlük protein ihtiyacının belirli bir bölümünün hayvansal kökenli besin
maddelerinden sağlanması istenmektedir (Akman ark., 2006). Hindi eti, dünyada
yaygınlaşan sağlıklı beslenme trendlerinde düşük kolesterol ve yağ oranı ile tercih
edilen bir besin maddesidir (Yıldırım, 2004).
Hindi eti tüketiminde ülkeler arasında, tüketim alışkanlıklarına ve değişik
dönemlere bağlı olarak farklılıklar görülmektedir. Birçok ülkede yılbaşı ve özellikle
ABD’de Şükran Günü menülerinde bütün hindi tüketimi vazgeçilmez bir alışkanlık
halindedir. Türkiye’nin de içinde bulunduğu, kırmızı ete daha fazla rağbet gösteren
ülkelerde, hindilerin but ve kanatlarına olan talebin yüksek olduğu, AB ve ABD’de
ise göğüs etinin tercih edildiği bilinmektedir (Gülaç, 2011).
Dünya hindi eti tüketimi 2013 yılında 5,1 milyon ton olarak gerçekleşmiştir.
Üretimin %85’ini gerçekleştiren Amerika ve Avrupa Birliği tüketimin de %84’ünü
gerçekleştirmektedir (Gülaç, 2011). Hindi eti tüketimi dünyada durağan bir seyir
izlemekte çok büyük artış ve azalışlar görülmemektedir (USDA, 2014).
KAYNAK : (HİNDİ KÜLBASTI PİŞİRMEDE SOUS VİDE PİŞİRME YÖNTEMİNİN
OPTİMİZASYONU VE RAF ÖMRÜNÜN BELİRLENMESİ. BIYIKLI M. BOLU 2015)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder